10-доказани-начина-да-свалите-напрежението-evolife.bg

Всички знаем, че релаксацията намалява стреса. Хроничният стрес е вреден, защото води до високо кръвно, наднормено тегло, депресия и какво ли още не. Ето 10 доказани начина да избегнете тези неприятни неща.

1. Слушайте най-релаксиращата песен на света

Проучване е установило, че песента “Weightless” на британската група Маркони Юниън действа по-отпускащо от музиката на Моцарт, Ения и Колдплей. В продължение на 8,2 минути телесният ритъм на слушателя влиза в синхрон с този на мелодията. Резултатът – напрежението намалява с 65%, а пулсът се забавя с 35%.

2. Целувайте се

Дългите целувки карат организма да произвежда големи количества от хормона окситоцин, който намалява нивата на стресовия хормон кортизол. Това сочат резултатите на изследване, представено пред Американската асоциация за научен напредък през 2009 г.

3. Гледайте комедии

Смехът е добре познат убиец на стреса. Изследване, публикувано през 2009 г. в сп. „Хумор”, доказва и научно този факт – смехът намалява психическото напрежение. При хората, които се смеят, се наблюдават по-ниски нива на стресовия хормон кортизол. 

4. Правете йога

Проучванията показват, че йогата, чрез комбинация от контролирано дишане и специални пози за отпускане на мускулите намалява тревожността, депресията и умората. В изследване, проведено с 50 студенти по медицина, учени откриват, че йогата води до по-добри резултати на изпитите вследствие на подобрената концентрация, намалената раздразнителност и по-позитивния поглед към живота. 

5. Яжте шоколад

Според  изследвания, цитирани от Ана Макгий, автор на книгата Тhe De-Stress Diet, 40 грама тъмен шоколад  на ден ни помагат да се се борим със стреса чрез отделянето на т.нар. бета-ендорфини в мозъка.

6. Създайте си „задействащ механизъм”

Става дума за нещо, което ви накара да превключите в спокойно състоянояние, обикновено преди да дейност, свързана с по-голямо напрежение. Методът е описан в книгата Тhe Art of Learning на Джош Уейтцкин като „спонтанна релаксация”.  Между навика и дейността, която предстои се създава психологическа връзка. Навикът е нещо, което възприемате като отпускащо – разходка, вана, слушане на музика. В почивките спортисите използват подобни техники, за да се възстановят, преди да скочат отново в играта. 

7. Вземете си домашен любимец

Проучвания доказват, че хората, които имат домашни люмимци имат по-ниско кръвно налягане и са по-спокойни, когато пухкавите им приятели са близо до тях.

8. Налейте си едно питие

Разбира се, не ви предлагаме да се натряскате като мотики – алкохолът в големи количества води до неспокоен сън, наред с други проблеми, но умерената консумация снижава нивата на стрес. 

9. Дъвчете дъвка

Независимо с какъв вкус е и дали може да прави балончета, изследвания сочат, че дъвченето на дъвка намалява стреса и подобрява концентрацията, защото намалява количеството кортизол в слюнката.

10. Не обръщайте внимание на телефона

Поне ако не се отнася за работа. Изследване на Британското психологическо дружество установява, че непрекъснатото четене на есемеси, социални ъпдейти и списъци със задачи силно стресира. 
Смартфонът помагал за справяне с работните задачи, но започнел ли човек да го използва за лични неща, по-бързото справяне в работата било изместено „от натиска да поддържа нивото на разширения си социален живот,” твърдят психолозите.

Вижте още: Как да влияем на бъдещето си?

Pin It on Pinterest

Share This