20-neshta-koito-trqbva-da-osvobodim-za-da-stanem-svobodni-evolife.bg

1. Привързаности

Съгласно будистката философия, привързаността е една от причините за страданията. Имаме навика да се привързваме към всичко съществуващо в живота ни, в това число и към задържащото ни на едно място: към ненужни неща, омръзнали места, безсмислени действия, несвойствени за хората. Задайте си въпроса: привързани ли сте към нещо такова и се освобождавайте!

2. Вина
Вината няма никаква полезна функция. Какво ще се промени, ако се чувствате виновни? Нищо. Просто ви държи в състояние на тъга и самобичуване.

3. Негативно мислене
Песимистичното настроение и отрицателните мисли насочват всичките ви действия в негативна посока. Това е доста опасен път. Знаете, че мислите ви влияят на всичко наоколо. Само трябва да помислите.

4. Самокритика
Често е най-болезнения проблем. Първоначално се критикуваме с най-добри намерения, за да се подобрим и да бъдем по-добри, но след това преминаваме всички граници и критиката се обръща против нас, влошавайки всичко. Освободете се и бъдете добри и нежни към себе си.

5. Предубеждения
Предубежденията ни забавят. Ограничават възможностите ни и пречат в реализацията на желанията ни. Трябва да се избавим от тях.

6. Натрапени задължения
Продължавате да правите нещо без каквато и да е очевидна причина, просто поради усещането, че трябва да го правите? Време е да помислите честно, за какво ви е. Не сте длъжни на никого нищо.

7. Потребност от одобрение
Често си мислим, дали ни одобрява публиката? Това не позволява да се реализира целият ни потенциал. Не слушайте другите, слушайте себе си.

8. Установени граници
Повечето си ги налагаме сами. Но в живота няма ограничения. Само в главата ни. Напуснете рамките.

9. Недоволство
Позволете да обясня: всичко, абсолютно цялото недоволство влияе на здравето ни. Науката е доказала отдавна, че емоции като недоволството и гнева, са свързани с сърдечните болести.

10. Навика да отлагаме за утре
В подсъзнанието на всеки от нас има малък провокатор, който опитва да пречи в изпълнението на важни задачи. Когато искате да отложите или просто ви мързи, спомнете си за съществуването му и това ще ви помогне да се съсредоточите върху изпълнението.

11. Тревожни мисли
Раждат се от нашия страх и неувереност в бъдещето. Мислите, че може да се случи нещо неприятно, а това е измислица, която сами си създавате. Запитайте се: „Има ли нещо реално?“ Ако няма, защо ви е да се притеснявате.

12. Бившите
Любовните поражения се преживяват трудно, често следва дълга депресия. Сърцето ви е заключено и мислите само за едно. В действителност, не страдате от загубата, а от мисълта за нея.

13. Лоши спомени
Лошите спомени ни карат отново и отново да преживяваме печалните моменти и неприятните истории, случили се с вас. Дръжте ги на мястото им – в миналото.

14. Безполезни неща
Често трупаме всякакви боклуци, превръщащи стаята ни в склад – може да потрябва. Избавете се от всичко това и направете атмосферата в дома си или в офиса по-свободна и хармонична.

15. Лоша компания
Ако в обкръжението ви има неискрени, завистливи или манипулиращи ви хора – дръжте ги на дистанция.

16. Свое амплоа
Много често заблуждение: свикнали сме да се възприемаме през очите на другите през целия си живот. Това ни ограничава в момента и в плановете за бъдещето, тъй като застиваме в определен образ. Можете да бъдете един човек в миналото и напълно различен – в настоящето.

17. Отъждествяване с професията
Това е последствие от съвременния делови живот: щом изберем професия се отъждествяваме напълно с нея. Но трябва да помним, че това е само роля.

18. Приемане на образци за поведение
Съществуват популярни действия или модели за поведение, които ни се натрапват в определено общество. И ги следваме, дори да не ни интересуват: започвайки от гледането на популярни предавания и завършвайки с модата по анорексията. Не следвайте тълпата, бъдете уникални.

19. Приемане на всичко близо до сърцето
Доста често сме прекалено чувствителни към събитията в живота на другите. Вълнуваме се и страдаме така, все едно е наш проблем. Гледайте на нещата отделено, живота е по-прост така и гледната точка е по-обективна, а състоянието е по-уравновесено, съсредоточено върху собствените приоритети.

20. Времето
Времето е една от главните причини за емоционално напрежение. Поробени сме от времето, дори когато почиваме. Тези мисли ограничават свободата и пространството ни. Не трябва да забравяме, че е действително не времето, а възприемането му.

Pin It on Pinterest

Share This