5-neobichaini-nachini-za-poddurjane-na-vashata-motivaciq-evolife.bg

Има произволен брой публикации, книги и видео клипове, които ще ви говорят за мотивацията и предлагат различни видове съвети. Някои от тези съвети могат да бъдат полезни, а някои не толкова много, но това, което искам да споделя с вас днес са пет мотивационни техники, които могат да бъдат много ефективни, но рядко се говори за тях.

Тук са 5 творчески начина да запазите вашата мотивация:

1.Разбиране на вашите ценности

Ако нямате или не сте разбрали какви са вашите лични ценности, тогава вие не сте разбрали себе си.

Стойностите ни подтикват към действия, определят ни като хора и може да бъдат невероятно мотивационни, ако се използват правилно.

Представете си, че имате основна ценност на свободата. За вас, това означава, че достигане до положението на спечелил достатъчно пари, така че да можете да сте независими. За да постигнете това се изисква упорита работа и това може да означава, че вие трябва да ставате няколко часа по-рано сутринта преди сегашната си работа.

Една сутрин алармата звъни в 5:30 сутринта по средата на януари. Вие веднага се съсредоточете върху това, което искате да направите, което е да останете в уютното топло легло или да станете и да започнете работа.

И в това е проблема. Вие се съсредоточавате върку това, което нямате, а искате. Какво става, ако вие имате основна ценност на свободата на ума си? Какво, ако вие си напомняте сами значението и как тайничко си мечтаете да работите от Бали, Италия или Тайланд?

Изведнъж сте експоненциално по-вероятно да се измъкнете от леглото и да започнете работа, защото значението е сега отпред центъра  в мозъка ви дава прилив на добре необходимата мотивация.

„Не е трудно да вземеш решение, когато знаеш своята стойност.“

2.Визуализация

Можете да мислите, че визуализацията едва ли е необичайна и ще бъдете прави…донякъде.

Повечето хора, които използват визуализацията го правят погрешно. Те мислят за това, което искат и след това го увеличават с лазер като фокус. За съжаление, това има два големи недостатъка.

Първо за някои хора това може да изпрати съобщение до мозъка, че целта вече е хит. За съжаление това може да доведе до много фино и често незабележимо намаляване на мотивацията.

На второ място хората имат склонност да не визуализират потенциалните си (и неизбежни) проблеми, които е вероятно да срещнат. Ако правите нещо наистина полезно, то вероятно няма да бъде лесно.

Ако вие визуализирате лека работа чрез, която лесно ще достигнете до целта си, тогава когато срещнете трудности вашата мотивация ще падне. Определено използвайте визуализация, защото е научно доказано, че помага и може да бъде много мощна, но когато правите това, предвиждайте също и потенциалните проблеми.

„Да визуализирам неща в ума си, преди да трябва да ги правя. Това е като психичен семинар.“

3. Поддържайте нивото на кръвната си захар високо

Мозъкът се нуждае от две неща, за да създаде енергия: кислород и глюкоза. За съжаление глюкозата се изчерпва през деня и започваме да ставаме по малко ефективни, когато това се случи. Вашата воля спада значително, както и намаля способността да се мотивирате сами да свършите работата.

Можете да увеличите енергията ис чрез пиене на високо енергийна напитка или дори чрез изяждане на някой друг бонбон, но това е погрешна тактика, която не бих препоръчал.

Вие наистина ще получите тласък на енергия, като захарта се превръща в глюкоза по-бързо, но след това рязко ще почувствате отпадналост в рамките между час и 90 минути по-късно спад в мотивацията и жажда за повече захар, за да се поддържа нивото високо.

Така освен дългосрочно негативно влияние върху здравнето, ползите от приемането на този подход също не са много ефективни като дългосрочна стратегия за поддържане на мотивацията.

Най-добрият начин да поддържате кръвната си захар на ниво е да приемате нисък гликемичен индекс на хранене. По този начин на хранене глюкозата по-бавно достига до мозъка ви, но последователно, а не на струи. По този начин ще избегнете тези удари на енергия, последвани от огромни катастрофи ижеланието да се откажете или склонност към още храна.

4.Правете редовни почивки.

Средно мозъка може да остане ангажиран в една задача за между 90 и 120 минути преди тя да започне да губи фокус и по този начин и мотивацията да спадне. Когато хората се връщат в минатлото те навлизат в Закона за намалаващата възвращаемост и изпълнението им спада – често без дори да бъдат реализирани.

Всеки 90 минути правете по около 10=15 минути почивка. Като  тя може да бъде разходка или да направите някои леки упражнения действа много ободряващо, както и е добре да се прави мини медитация или дори кратка дрямка. Като каквото и да е, ще ви отведе далеч от вашата задача и след това вие ще се върнете освежени и по-мотивирани и ще я вършите с повишен стандарт.

5.Спете достатъчно

Може да мислите, че работата в късните часове е страхотна идея. Особенно ако не сте ранна птица и имате голяма цел или план, върху който работите.

Обаче ако това означава, че вие получавате само 5 или 6 часа сън след това е много вероятно, че с течение на времето ще забележите спад в изпълнението и стопяване на мотивацията.

Много хора мислят, че могат да издържат с малко сън, но много малко могат да спрат да мислят за нищо друго освен в кратки периоди. Вашият мозък се нуждае от време, за да възвърне енергията си. Има много видове на изследвания, които доказват, че твърде малко сън може да има дългосрочни последици за когнитивните способности и да намали мотивацията върху задачите. Така че, Спете достатъчно.

„Сънят е най-добрата медитация.“ – Далаи Лама

Аз съм сигурен, че и вие имате свои собствени трикове за това как да останем мотивирани и бих искал да ги споделите в коментарите по-долу!

Pin It on Pinterest

Share This