ako-znaete-nqkoi-koito-e-depresiran-evolife.bg

Ако знаете някой, който е потиснат, никога не го питайте защо.

Депресията не е прост отговор на лоша ситуация; депресията просто е, като времето. Опитайте се да разберете чернотата, летаргията, безнадеждността и самотата, през която те минават.

Просто бъдете до тях или ги оставете сами, ако те искат това.

Това е трудно да бъдеш приятел на някой, който е депресиран, но е един от най-хубавите, най-благородните и най-добрите неща, които някога ще направиш.

Всички сме чували за това чувство. Повечето от нас влизат в контакт с него.Това е Депресия. Депресията е труден и жалък опит да преминеш към следваща стъпка. Това е нещо, с което вие или някой  друг ще трябва да се справите. Въпреки това, депресията не е само за жертвите, които са засегнати, а и за приятелите ни. Жертвите на депресия трябва стабилно да разчитат на  приятелите си. Ако сте  приятел на човек, който е в  депресия, объркан и притеснен, не се тревожете-тази статия е за вас.

Депресията в общия случай е чувство на меланхолия, тъга, отчаяние, безпомощност и унилост,което може да трае от няколко часа до няколко дни. Ако това чувство трае повече от няколко седмици или се появява периодично, може да става въпрос за заболяване известно като клинична депресия. В кулминацията си депресията може да се превърне в маниакална, което според учените, занимаващи се с проблема- Зигмунд Фройд, Карл Густав Юнг, Алфред Адлер и др. е основна предпоставка за развитието нашизофрения. Фройд и Юнг дори разглеждат маниакалната депресия като ранен, първоначален стадий на шизофренията.

Депресията може да бъде провокирана от различни фактори — биологични, психични и социални (като раждане, загуба на близък човек, развод). Признаците са липса на енергия, липса на апетит, безсъние, апатия и мисли за самоубийство, но също повишена емоционалност, свръхактивност, раздразнителност, безпричинна еуфория.

(http://bg.wikipedia.org/wiki/Депресия)

  1.     Научни изследвания.Ако не знаете много за депресията е по-трудно да разпознаете опасните симптоми и да бъдете в състояние да предложите известно облекчение. Не е трудно да се научи много за депресия. Има сайтове, книги, списания и статии във вестниците, и разбира се много лекари. Попитайте хората, които знаят какво заболяване е в действителност. Погледнете го и определете в какъв вид депресия е вашият приятел.Погледнете симптомите, различните медикаменти и други лечения. Колкото повече знаете, толкова по-лесно ще ви е да му помогнете.

  1.     Слушайте. Въпреки, че може да мислите, че последното нещо, което приятелят ви иска да направите е да поговорите за депресията може да бъде погрешно. Понякога човек просто има нужда да поговори с приятел. Активно слушайте без да съдите или да давате съвети. Депресията е въпрос,който понякога хората чувстват, че трябва да скрият, за да се запази обичайният  им живот. Или това, или те едва се  примиряват с нея в  себе си. Все пак, от време на време, вашият приятел може да изрази желание да говори с вас. Когато това се случи се опитайте да го разберете.Не прекъсвайте, не се опитвайте да го убеждавате, че греши и се опитайте да не реагирате с ужас. Може да ви бъде трудно да  чуете за това, колко ужасно се чувства приятелят  ви, но не забравяйте, че той ви се е доверил.

  1.      Запознати сте.Кажете на човека, страдащ от депресия, че сте забелязали, че напоследък  изглежда по-добре.

  1.      Разберете защо приятелят ви е в  депресия.Може просто да има лош момент, току що да се е разделил с гаджето или родителите му  се развеждат? Попитайте го, ако има нещо, което може да направите, за да му помогнете. Посъветвайте го внимателно и нежно, не бъдете разстроен, ако не пожелае да  ви каже.На някои хора им е необходимо повече време от други, за  да говорят.

  1.      Опитайте се да разберете.Всеки човек е различен и затова е невъзможно напълно да го разберете. Въпреки това, поддържането на отворен ум и опитите да му влезете в положението може да ви помогнат да се доближите до него. След това направете вашите изследвания, които трябва да знаете за депресията.

Приложете симптомите и емоциите върху себе си, и наблюдавайте как бихте се чувствали, ако това се случва с вас. Кажете и направете нещата, които приятелят ви е направил или казал, и се опитайте да разберете защо и какво означават те.  Не казвайте на приятеля си, че животът  все още си струва да се живее , че това положение ще се подобри. Това подчертава болката и няма да помогне.

  1.    Помогнете на приятеля си да не злоупотребява с наркотици.Хората с депресия могат да бъдат много по-уязвими към отрицателни ефекти, които се появяват, като употребата на  наркотици за развлечение. Ако вашият приятел пие антидепресанти или лекарства против безпокойство, го насърчете да не прави промени без да говори с лекуващия лекар или психиатър. Ако пие повече, отколкото са му били предписани това може да бъде опасно. Не му позволявайте да пие алкохол,помогнете му да разбере – никой няма да овладее депресията с махмурлук.

  1.     Бъдете търпеливи.Тъй като депресията е тежка, нещата се движат бавно и непредсказуемо, то може да попречи и дори гневът на тези, които се опитват да помогнат. Не забравяйте, че депресията е комплексно заболяване и се опитайте да разберете, че депресираният човек не трябва да е  сам точно сега. Ако изглежда така, че вашият приятел не оценява усилията ви, или ви държи настрана, не показвайте темперамента си. Дайте му пространство и комфорт ако  се нуждае, това има значение за тях, без значение колко вярвате, че не им е нужно.

  1.     Посъветвайте го да потърси професионална помощ.Депресията не е нещо, което си отива от само себе си след известно време. Това  може би е най-трудната стъпка. Понякога, депресираният човек е повече от щастлив да говори за това, отидете на терапевт, те знаят как да започнат процеса на оздравяване. Има хора, които ще отказват, отричат неща и често се ядосват и са  отбранителни. Това е сериозно психическо заболяване. Въпреки това, само защото си приятел не означава да се включите, това не дава основание да стоите там и да позволявате на проблема да се влоши. Бъдете разумни. Ако ви е приятел и ви звучи като че ли може да стигне до  самонараняване или си мисли за самоубийство, трябва да предупредите специалисти.

  1.     Трудният разговор. Ако това ще накара приятеля ви да се чувства по-зле докато  се  изправя пред проблемите си, не го принуждавайте да  продължи да разговаря. Понякога анализирането на миналото на дадено лице може да го накара да се  чувства по-зле, отколкото по-добре, в този случай се фокусирайте върху това как се чувства сега и как иска да се чувства  в бъдеще и да забрави това, което го кара да се  чувства депресиран.

    Съвети

    • Стрес, тревожност и дълъг период на значително ниско настроение може да предизвикат депресия или да се влоши депресията. Ако вашият приятел е склонен към някое от тези условия, той трябва да се опитва да ги преодоле, чрез управление на стреса, позитивно мислене и всякакви други терапии или техники, които могат да бъдат ефективни.

    • Дори един човек да не се възстанови на 100% от депресията, това може да се случи на тежко болните, той все още е възможно да  живее нормално,да води продуктивен и щастлив живот и постепенно да научава нови механизми за справяне.

    • Не ги претискайте твърде много. Разговаряйте по техните условия и само за това, което те искат, толкова дълбоко, колкото те позволят. В противен случай те просто ще се отдръпнат от вас.

    • Чакането да се изправят пред проблема с вас може да е трудно;това е намек, че вие сте там, за да направите процеса по-лесен.

    • Накарайте ги да говорят, но не им помагайте прекалено много да намерят начини за справянето с  проблемите, не ги принуждавайте да бъдат зависими от вас.

    • Понякога те просто искат да излеят всичко. Не започвайте да  излагате възможните решения, докато не разберете в пълна степен проблема. Един добър слушател понякога може да бъде много по-полезен от някой, който се опитва да предложи решения.

    • Ако сте  лицето, което установява техните мисли и чувства и виждате, че приятелят ви е твърде разтревожен да говори за проблемите си, най-доброто нещо, което можете да направите, за да му помогнете е да се опитате да го разсеете; да  играете на някаква  игра, да му разкажете някаква история, да слушате музика, да гледате филм. Няма срок за възстановяване на депресирания човек и той не трябва да се изправя срещу всичките си  най-тъмни страхове веднага.Той може да се чувства готов да разговаря с  вас в по-късен период от времето.

    Това означава, че можете да му предложите с открито сърце, да бъде там 24 часа / 7 дни в седмицата. Кажете му, че може да разчита на вас по всяко време.

    •    Опитайте се да не му давате съвети, просто се опитвайте да го изслушате.

    • Много често депресираните хора  искат да бъдат сами, така че не се бутайте прекалено много.Ако можете, опитайте се да ги заинтересувате с излизане и забавление с приятели и да правите нещата, които сте правили отново.Ако успеете да  накарате депресирания човек да се радва отново дори и за няколко часа това означава, че има все още надежда!

    •       Не забравяйте, че наличието на психично заболяване все още носи стигма в нашето общество.Така, че преди да обсъдите състоянието на депресирания човек с трета страна,  поискайте разрешение от него да го направите. Покажете му, че искате да му помогнете, а не да го правите обект на клюки.

    •       Не се опитвайте да го накарате да се  чувства по-добре, като му напомняте колко по-добър му е животът,отколкото на други хора.

    •       Бъдете нежен.Депресията може да бъде тъмно, объркващо чувство и ако той се ядоса, и се почувства неразбран ще си тръгне още по- наранен.Не крещете или не използвайте груб тон и език на тялото,не карайте вашия приятел да прави нищо насила.

    • Важни неща за вашия приятел. Помогнете му в  работата, разсейвайте го или временно го аплодирайте, че се справя добре, защитавайте го от другите … предотвратявайте и блокирайте до колкото ви е възможно ежедневните главоболия.

    •       Уверете се, че хората, които трябва да знаят, знаят. Въпреки, че вашият приятел може да ви бъде бесен, родителите му трябва да знаят, ако детето им е в депресия. Можете да му бъдете приятел, но родителите могат да бъдат в състояние да стигнат по- далеч в борбата и да потърсят помощ, която вие  не можете. Във всеки случай те заслужават да знаят. Все пак, ако се задейства или депресията се влошава поради проблеми, насилие, злоупотреба  у дома, не казвайте на родителите му. Вместо това предупредете учител или някаква друга форма на власт.

    •       Възстановяването може да бъде усилена работа и може да отнеме известно време. Това вероятно няма да се случи за една нощ или дори за няколко дни, или седмици, в зависимост от това колко тежко е в депресия човек и списъка с факторите, които причиняват това.Възможно е да има временни пристъпи по пътя към възстановяването, това е нормално, така че това може да бъде леко успокояващо, когато това се случва и да му напомни колко далеч е отишъл.

    •       Има организации създадени за подпомагане на хора страдащи от ниско настроение и депресия.“Вентилиране“ на мислите и чувствата на тези организации може да бъде много полезно.

    •       Ако вашият приятел страда лошо го насърчете да отиде при своя лекар. Отидете с него, ако е необходимо.Насърчете го да обсъдите възможностите за видовете лекари – консултиране или когнитивна поведенческа терапия могат да бъдат много полезни и са ефективни при предотвратяване на страдащите от „пристъпи“ в депресия, след като са се възстановили.

    •      Ако вашият приятел има предписано лечение с антидепресанти, направете други форми на лечение в същото време, например консултации или когнитивна поведенческа терапия.Антидепресантните лекарства може да помогнат за „муцуната“ на депресията, да подобрят на качеството на  живота на страдащия, но те няма да оправят проблемите и  да ги накарат да изчезнат.

    •       Антидепресантите и други форми на терапия като консултиране действително може да накарат човек да се  чувства по-зле за известно време. Лечението може да има много странични ефекти, както и терапиите могат да накарат човек да говори за проблемите и изтощителните чувства, които са били дълго време погребани.Това е напълно нормално и един човек може да намери тези неща за доста изтощителни, затова резултати ще се  получат по-лесно с течение на времето. Уверете се, че вашият приятел знае, че сте там до него, ако той се нуждае от вашата подкрепа.

    • Не им казвайте „усмихни се“ или „излез от нея“. Хората с депресия не са в състояние сами да го направят това  толкова лесно, така че бъдете внимателни с тези думи. Това само ще ги накара да се  чувстват виновни за тяхното състояние.

     

    Предупреждения

     

    • Депресията може да бъде много сериозна.Човек често има нужда от професионалист за да се  справи с нея.

    •     Никога не им казвайте, че техните проблеми са глупави, или, че няма за  какво да се притесняват. Това ще ги накара да спрат да говорят за проблемите си.

    •      Ако смятате, че вашият приятел може да бъде изложен на риск от самонараняване или от други лица, го заведете при лекаря му или в специализиран център за такива спешни случаи.

    •     Самонараняването може да бъде предвестник на мисли за самоубийство, трябва да го наблюдавате отблизо и да продължите да предоставяте леки насърчавания и да го успокоявате. Въпреки това самостоятелното увреждане не означава, че определено лице ще прибегне до самоубийство, това обикновено показва, че въпросният човек има значителни лични проблеми и може просто да е зов за помощ.

    •      Ако вашият приятел е някой от следните неща,трябва незабавно да  потърсите помощ:

    •      Говори за “ как иска да умре“

    •      Започва складирането на медикаменти, купува оръжие или прави нещо друго, за да направи опит за самоубийство.

    •      Започва раздаването на вещи.

    •      Започва злоупотреба с  наркотици или алкохол, или да яде по-малко.

    • Много опити за самоубийство се случват, когато хората започват да се чувстват малко по-добре, отколкото в най-дълбоката си депресия. Когато някой е  най-ниско той не може да има достатъчно енергия да направи нещо, когато енергията започва да се връща, тогава те могат да предприемат действия.

     

Pin It on Pinterest

Share This