chustvate-se-prazen-kakvo-oznachava-tova-evolife.bg

Ако се чувствате празни , не сте сами. Много от нас се чувстват празни по различни начини. Например, може да се почувствате празни, защото в живота ви липсва нещо. Това може да бъде празнотата на любим човек, който се движи или умира. Какъвто и да е случаят, усещането за празно е част от това да си човек. Продължавайте да четете, за да разберете какво е празнотата, през която са преминали много от нас и какво да направите.

Както споменахме, вакумът може да дойде от различни причини. Пустотата, която чувстваме, също може да бъде изоставяне, неуспех да се слушат нашите собствени надежди и желания. Можете да се откажете неволно или без да го знаете, защото се борите за съвършенството или одобрението на другите. Можете да спрете да се грижите за себе си, докато се фокусирате върху кариерата си. Например, можете да спрете да движите тялото си или да спите достатъчно. Изоставянето на себе си може да предизвика безпокойство, депресия, вина и срам.

Някои хора също могат да се чувстват вцепенени или сами. Те не се чувстват удовлетворени от работата си, те се чувстват неуспешни, връзките им не са задоволителни или нищо не е вълнуващо.

Някои също се борят с депресия и съобщават за празно (вместо тъжно). Този тип чувство на празнота идва от това, че не се грижите много за нищо, не се интересувате от неща, не се чувствате подхранвани от нещо специално.

Чувствам се празен, какво означава и какво да правим

Ако се чувствате празни, виждайки терапевт може да ви помогне . По-специално, важно е да се подложи на тест за депресивен скрининг. Как да управляваш своята празнота зависи от това какво го причинява. Ето няколко предложения.

1. Признайте меко празнотата

Ако изпитвате празнота, която е повече като голяма дупка, признайте го и бъдете любезни към себе си. Не се наказвайте за това, че се чувствате по този начин. Не се опитвайте да изхвърлите или промените чувствата си.

Ако тази празнота се дължи на смъртта на любим човек , не се гневи за себе си за годините на траур. Защото е мъчително да загубиш любим човек, и въпреки че загубата се променя във времето, никога няма да е добре за човека да умре. В този случай, вие се научавате да живеете живот до дупката на липсващия човек.

Необходимо е да имате диалог със себе си със състрадание. Например, може да се каже: „Трудно е да се чувстваш толкова сам“ или „Прав си; нуждаеше се от повече любов „

Прекарвайте времето си със себе си всеки ден

Преодолейте необходимостта да се обърнете към външния свят, за да се чувствате пълни. Вместо да се опитваш да запълниш празнината с наркотици, алкохол, телевизия, компютърни игри или нещо друго, погледни отвътре и прекарвай времето си със себе си.

Отделете време да изследвате собствените си желания, страхове, надежди и мечти. Това ви помага да създадете повече смисъл в ежедневието си и в бъдещето си.

Тъй като различните дейности работят за различни хора, медитацията, писането или упражненията могат да ви помогнат да се съсредоточите отново върху себе си.

Разгледайте настоящите си чувства

Психолозите предполагат, че ако се чувствате празни, задайте таймер за пет минути и осъзнайте какво чувствате в този момент . Не е нужно да бъде опустошително. Той може да бъде „скучен“ или „разсеян“ или „любопитен“, каза той. Ако ти е трудно да назовеш чувствата си, „списък с чувства“.

Тя може също така да ви помогне да изберете част от тялото си, като ръката или главата ви, и да изследвате различни категории усещания като температура, напрежение или движение.

Докато практикувате кратки интервали, за да позволите чувства, постепенно ще разширите прозореца си за толерантност, за да включите по-големи чувства за по-дълго време.

4. Проучете чувствата си на празнота

Изследвайте следните въпроси. Можем да направим това, докато пишем вестник, ходим или пием чаша чай, каза той.

  • Бил ли съм съден или сравнявам себе си с другите?

  • Казвам ли положителни неща?

  • Или имам склонност да забелязвам грешки или да се наричам грозен или глупав?

  • Дали моите чувства се разглеждат в моите взаимоотношения или минимизирам това, което чувствам?

  • Активно ли се грижа за моите физически и здравни нужди?

  • Обърнах ли се към поведение или пристрастяване, за да избегна чувствата си?

  • Фокусирам ли се единствено върху нуждите на друго лице или лица?

  • Какво се опитвам да докажа или спечеля?

  • Аз ли съм обвиняван или се чувствам виновен за неща, които са извън моя контрол?

  • Показвам ли състрадание, както бих с близък приятел или член на семейството?

  • Успешно ли вземам решенията си и уважавам личните си мнения?

    Поздравете себе си

    Като деца, някои от нас използват липсата на чувства, за да се предпазим от това да бъдем претоварени. В този случай, дайте си кредит за намиране на решение, което да работи, когато сте били малки и безсилни.

    Днес, отделете време да оставите чувствата си. Трябва да наваксате. И не е нужно да бързате да отмените стария си начин на оцеляване.

    Чувството за празнота може да доведе до тревожни мисли , като „животът не си струва” или „няма надежда”. Още веднъж, терапията може да помогне. Тя може да ви помогне да проучите основните причини за вашите чувства и да ви даде възможност да вземате свои собствени решения за това как да приложите положителни промени.

    Важно е да разпознавате и приемате вашите чувства на празнота. Важно е да си самосъжаление. Независимо дали изпитвате трудни взаимоотношения, загуби или чувство за липса на цел или смисъл, вие сте достойни да живеете задоволителен и смислен живот.

UA-62083828-1

Pin It on Pinterest

Share This