evolife.bg-zdrav-dinamichen-jivot

Изправи се! За борбата със заседналия живот.

Застоявате ли се в седнало положение прекалено дълго? Вероятно сте се досетили да се изправите или да се преместите. Но за колко време и какво точно да направим?

Проучвания сочат, че през последните години ние бавно убиваме себе си от стоене твърде дълго в седнало положение. Броят на здравни проблеми, свързани с продължителното стоене в седнало положение продължава да расте, от твърде много натрупвания на мазнини по корема към сърдечни заболявания и дори рак.

Сега експериментите ни казват, че ние трябва да бъдем изправени на нашите крака най-малко два часа по време на работният ден. Но може би по-малко като 2-минутна разходка на всеки час е достатъчно – поне според едно скорошно проучване, което показа тази минимална за вероятността от намаляване на преждевременна смърт с 33%.

Ако вие работите на бюро започнете с почасова 2-минутна разходка. Ето един съвет за да ви напомня да ставате: пийте достатъчно вода, така че на всеки час да използвате тоалетната. Останете добре хидратирани и помогнете на тялото ви да работи при максимална скорост – дори и вашият метаболизъм.

Тази 2-минутна разходка е едно добро начало, но ако здравето е приоритет за вас(надявам се, че е), след това увеличавайте малко във времето. Стойте на крака поне 2 часа на ден. Ако искате още по-добро здраве, помислете за до 4 часа.

Колко здрави искате да бъдете? Искате ли да увеличите шанса си за дълъг, здрав и жизнен живот? Акцентирайте се върху това, което вече знаете. Изправяйте се на краката си и се движете, колкото е необходимо. Не водете заседнал начин на живот.

Търсете повече възможности да разнообразите деня си. Стойте прави по време на срещи. Попитайте вашият работодател за по-удобен стол за вашето бюро. Направете 5-минутна разходка на всеки час. С малки стъпки и с течение на времето ще бъдете беседа на службата (в добрия смисъл).

Една важна бележка…, всичкото това ходене и седене не могат да имат ефекта на една качествена тренировка. Ако наистина искате за вас най-доброто здраве, правете умерени упражнения по 30-минути, 5 дни в седмицата. Да, в допълнение към вашата новооткрита любов за постоянство и ходене на работа.

Ако не ходите много прочетете това(аз задължително го препоръчвам), сега е добър момент да започнете новата си здравна цел.

Вижте още: 15 Златни правила за здравословното хранене от Петър Дънов

Pin It on Pinterest

Share This