evolife-healthy-women

Искате ли да живеете здравословен начин на живот? Тук са 10 съвета от световни експерти в тази област.

Нека си го кажем дами: посещенията при лекаря са твърде кратки. За това е необходимо да се заинтересуваме – Как да поддържаме здравето си така, че да имаме щастлив живот изпълнен с много красиви изживявания?

Обърнете внимание върху тези съвети за здравословен живот.

1.За стреса

Най-големият проблем, който се наблюдава при повечето жени, е че те са твърде критични към своето тяло и искат прекалено много да контролират всичко. Стресът може да има значителни последици като безплодие, по-висок риск от депресия, тревожност и сърдечни заболявания. Намерете метод чрез който да намалите стреса и го прилагайте всеки път.

Вижте още: Как да контролираме ума си и да спрем да се притесняваме – Алън Уотс

2.Умереност

Здравословното хранене не означава, че трябва да се откажете от любимите си неща като чаша вино или парче шоколадова торта завинаги. Ключът е в умереността. Комбинирайте в дневното си меню протеини, бързи въглехидрати и фибри.

3.Калций

Твърде високия прием на калция може да увеличи риска от камъни в бъбреците и сърдечни заболявания. Ако сте под 50, трябва да приемате около 1000 милиграма на ден, докато жените над 50 трябва да приемат 1200 милиграма на ден предимно чрез диета – трите храни най-богати на калций са мляко, сьомга и бадеми.

4.Тренирайте

Жените трябва да комбинират силови упражнения с кардио най-малко от три до пет пъти седмично за да се предотврати остеопорозата, сърдечни заболявания, рак и диабет. Упражненията също така помага за по добро самочувствие и намалява стреса, което е наистина важно за психичното здраве на жената.

5.Помислете за плодородието

Много жени, нямат проблем със забременяването до края на 30-те и дори в началото на 40-те, но при някой от случаите плодовитостта може да започне да намалява още на 32. Така че ако искате да имате деца, говорете с вашия лекар за различни опции.

6.Помислете за противозачатъчните

Противозачатъчните могат да ви предпазят от забременяване преди да сте готови. Проучвания показват, че те могат да намалят риска от рак на матката и яйчниците, както и да регулират цикъла.

7.Посещавайте вашия лекар всяка година.

Новите препоръки предполагат, че здравите жени сега трябва да правят цитонамазка на петната през 3 години вместо всяка година като това започва на 21 години. Не пропускайте годишният си преглед. Вашият лекар трябва ежегодно да оценява много други проблеми, като потенциални инфекции, контрацепция, както и сексуалните сигнали.

8.За добрия секс.

Секса намалява стреса и може да намали риска от хронично заболяване, но само ако ви харесва. Ако нещо ви пречи да изпитвате сексуално удоволствие, като сухота или болка, говорете с вашия лекар, за да намерите решение.

9.Повече сън.

Сънят, от който всеки се нуждае се различава, но ако имате проблеми със ставането от леглото, уморени сте или не можете да се концентрирате, най-вероятно не получавате достатъчно от него. Последни проучвания показват, че недостига на сън може да ни постави под голям риск от сърдечни болести и психологични проблеми.

10.Какво трябва да знаем за изследванията.

Лекарите сега могат да видят на своя екран, хора с фамилна анамнеза, рак на гърдата, рак на яйчниците и хронични заболявания и да оценят риска, а след това да разгледат превантивни мерки. Говорете с вашия лекар.

evolife.bg-zdravоslevno-hranene (2)

 Вдъхновение: Грижете се за здравето си, обичайте себе си

Pin It on Pinterest

Share This