Много хора са фенове на онлайн инструменти за бюджетиране, но използването на добрата, стара електронна таблица може да работи също толкова добре.
Формулите от Excel могат да помогнат за структурирането на вашия бюджет. Има 53 различни финансови функции в Excel за електронни таблици. Използването на всички може да доведе до объркване, така че ние от EvoLife.bg съставихме списък с най-полезните от тях.
Тук са две от любимите ми:
Функцията за плащане = PMT(rate, nper, pv, [fv], [type])
Най-важната функция е функцията на плащане, която изчислява колко ше плащате всеки месец при изплащане на заем (авто заем, ипотека, всичко).
Тази функция помага на кредитополучателите да разбират потенциалните сценарии.
Това, което е много полезно са таблици с данните, защото те могат да помогнат да си отговорим на въпросите „какво, ако“ и „колко бихме плащали на месец, ако лихвеният процент е по-висок или главницата е по-ниска?“
Функцията „IF“ = IF ( condition, [value_if_true], [value_if_false] )
Тази условна функция ни помага да определим финансовата си ситуация и ни дава право да добавим данъчните си удръжки или кредит. За доход от данъчен кредит, например има различна променлива данъчни кредити за различни нива на доходите.
Разбира се има някои Excel майстори, които може вече да са запознати с тях, но ако сте в самото начало или ако никога не сте съставяли бюджета си чрез формули, това заслужава внимание.
Споделяйте с приятели на воля: